Stichting LeerKRACHT is daarvoor op zoek naar nieuwe mentoren: managers, teamleiders, scrummasters en agile coaches die met één dag van hun tijd het onderwijs voor honderden kinderen structureel helpen verbeteren. Daarbij maak je gebruik van je ervaring met continu verbeteren. Ben jij of ken jij zo iemand?
Het onderwijs wordt beter als leraren beter worden. Niet door ze te achtervolgen met doelen, niet door ze op cursus te sturen, maar door als professionals op de school van elkaar te leren en samen het onderwijs te verbeteren. Dat is de visie van Stichting LeerKRACHT.
Stichting leerKRACHT is in 2012 opgericht en helpt inmiddels meer dan 1300 scholen met in totaal ruim een half miljoen leerlingen om een verbetercultuur te creëren. Daarbij maakt de leerKRACHT-aanpak gebruik van stand-up meetings voor lerarenteams (‘bordsessies’), gezamenlijk lesontwerp en onderlinge lesbezoeken door leraren en de stem van de leerling om hun input en feedback te krijgen. Onderzoek van Universiteit Utrecht laat zien: scholen die met leerKRACHT werken, creëren binnen één jaar een lerende cultuur op school. Daardoor worden leraren binnen twee jaar na de start bewezen beter in hun vak.
Samen met NL2025 organiseert leerKRACHT het mentoringprogramma om daarmee de kennisuitwisseling tussen scholen en andere sectoren te stimuleren. Schoolleiders en schoolcoaches van honderden leerKRACHT-scholen worden één op één gekoppeld aan schooldirecteuren, (team)leiders, managers, scrummasters en agile coaches uit bedrijven die ervaring hebben met continu verbeteren. Na twee zeer succesvolle rondes krijgt het mentoring-programma nu een vervolg.