Juist in deze tijd heerst er veel onzekerheid en onduidelijk over hoe het morgen met ons zal gaan en wat we moeten doen tijdens en na deze crisis. Hoe kunnen we ondanks de restricties gemeenschappelijk perspectief met elkaar blijven vinden, zodat we sterker uit deze crisis kunnen komen? De antwoorden op vragen die Namens Nederland stelt – ‘Hoe nu, morgen én overmorgen verder?’ – zijn daarom crucialer dan ooit.
“De corona crisis heeft impact op ons allemaal. Op onze gezondheid, onze economie, onze maatschappij, ons persoonlijke leven en onze emoties”, zegt Feike Sijbesma, door het kabinet benoemd tot speciaal gezant in de strijd tegen corona. “De crisis roept bovendien vragen op over de inrichting van onze samenleving. Hoe gaat het nu met ons land? En straks, als deze corona crisis voorbij is? Gaan we dan over tot de orde van de dag of nemen we leerpunten mee? Hoe houden we positieve ontwikkelingen en initiatieven vast en wat gaan we anders doen? De antwoorden van alle inwoners van Nederland op deze vragen zullen bijdragen aan een gezamenlijk perspectief op onze toekomst.”
Namens Nederland is een onafhankelijk, belangeloos en breed gedragen initiatief en kent een grote groep initiatiefnemers, waaronder bedrijven, maatschappelijke organisaties, koepelorganisaties, mediapartijen, vakbonden en verenigingen. In 2014 is Namens Nederland voor de eerste keer gelanceerd. Meer dan 100.000 inwoners van Nederland hebben destijds de enquête ingevuld. De komende tijd wordt aandacht gevraagd voor Namens Nederland via o.a. TV, kranten, radio en social media. Doel van de campagne is zoveel mogelijk respondenten en een zo groot mogelijk draagvlak voor de uitkomsten van het onderzoek.
De enquête Namens Nederland is vanaf woensdag 15 april in te vullen op namensnederland.nl.
De initiatiefnemers van Namens Nederland zijn onder andere ADG Groep, Albert Heijn, CNV, De Unie, Deedmob, DPG, DSM, fiKks, FNV, Future NL, G-Star, ICT Media, ING, JOGG, Johan Cruyff Foundation, Jumbo, KBO-PCOB, Jonge Klimaatbeweging, KNVB, KVK, Stichting LeerKRACHT, McKinsey & Company, MediaMonks, MKB Nederland, MVO Nederland, NJR, NL2025, NL Voor Elkaar, NLdigital, nlgroeit, NOC NSF, NS, Philips, Rabobank, Randstad, RTL, Salesforce, &samhoud, schooldakrevolutie, SER, Shell, SKIM, SRVO, STER, TomTom, Vereniging Eigen Huis, Vereniging Natuurmonumenten, Unilever, VNO NCW, Vopak, VO-Raad, WNF en Young Impact.
--------------------------
NOOT VOOR PERS
Contact en verzoek tot interviews:
Sabine Tool-Fredriks // 06-21840798 // s abine.tool-fredriks@nl2025.nl Interview mogelijkheden (coördinatie Sabine Tool - Fredriks):● Feike Sijbesma
● Sven Smit
● Hanna Verboom
● Frans van Houten
● Bercan Günel
● Jacques van den Broek
● Wiebe Draijer
Link onderzoek
www.namensnederland.nl
Over NL2025
NL2025 is kartrekker en één van de belangrijke initiatiefnemers, van Namens Nederland. NL2025 een beweging waarin onder andere leiders (“Aanjagers”) uit het bedrijfsleven, cultuur en wetenschap, onderwijs, kunst en sport zich op persoonlijke titel vanuit het “pay it forward” principe inzetten voor een betere toekomst van Nederland. NL2025 helpt om bestaande succesvolle initiatieven nog groter te maken en de impact te vergroten door de inzet van kennis, expertise en netwerk. Kijk voor meer informatie op www.nl2025.nl.